Aanvraag identificatiekaart Gemeenschapswacht

Gemeenschapswachten en gemeenschapswachten-vaststellers kunnen hun activiteiten, zoals bedoeld in artikel 3 van de wet van 15 mei 2007 tot instelling van de functie van gemeenschapswacht, tot instelling van de dienst gemeenschapswachten en tot wijziging van artikel 119bis van de nieuwe gemeentewet, slechts uitoefenen indien zij over een geldige identificatiekaart beschikken en deze op een duidelijk leesbare wijze dragen.

Een identificatiekaart moet door het lokaal bestuur via onderstaand formulier aangevraagd worden.
Enkel wanneer alle verplichte documenten correct zijn toegevoegd, wordt de aanvraag ontvankelijk verklaard en zal de desbetreffende identificatiekaart worden aangemaakt en afgeleverd. 

Functie
Slechts één bestand.
100 MB limiet.
Toegestane types: jpg.
Slechts één bestand.
100 MB limiet.
Toegestane types: pdf.
Slechts één bestand.
100 MB limiet.
Toegestane types: pdf.
Slechts één bestand.
100 MB limiet.
Toegestane types: pdf.
Enkel voor gemeenschapswacht-vaststellers.
Slechts één bestand.
100 MB limiet.
Toegestane types: pdf.
Verplicht voor personen in dienst sinds 5 oktober 2018.
Slechts één bestand.
100 MB limiet.
Toegestane types: pdf.

Het attest psychotechnisch onderzoek dat wordt opgevraagd, is verplicht gesteld met de wetswijziging doorgevoerd met de wet van 15 juli 2018 houdende diverse bepalingen Binnenlandse Zaken, meer bepaald met artikel 39 van deze wet en dient bijgevolg ingediend te worden voor de gemeenschapswachten(-vaststellers) die in dienst getreden zijn na 5 oktober 2018.

Met het indienen van de gegevens bevestigt de gemeente dat de gemeenschapswacht(-vaststeller) voldoet aan alle voorwaarden opgenomen in artikel 8 van de wet van 15 mei 2007 tot instelling van de functie van gemeenschapswacht, tot instelling van de dienst gemeenschapswachten en tot wijziging van artikel 119bis van de nieuwe gemeentewet.